måndag

Måla med Syster Grön!


Förskola, förskoleklass, särskola.

Boken Syster Grön handlar om två systrar som åker till havet för att måla. Då är det lätt att man blir lite målar-sugen när man läser...
Här vänder jag mig i första hand till de lite yngre. Bild är på ett underbart sätt ett uttryck som når bortom det talade och skrivna ordet...

Först läser vi boken tillsammans och sen målar vi. Det finns ett enkelt blandningschema på sista uppslaget och vi börjar med att följa det. Av grundfärgerna rött, gult och blått kan man faktiskt få fram nästan alla färger som finns! Jag skriver nästan för kanske finns det fler färger än vad det går att ens begripa...
Jag tar med material, flaskfärg som vi häller på kaffefat och penslar av olika storlek. Pappret ska vara stor, det är absolut roligast!
Vi håller på 30-60 minuter beroende på ålder och ork. 


Du som vill boka ett besök gör det via Författarförmedlingen. Men självklart är du även välkommen att ställa frågor direkt till MIG.
Jag arvoderar enligt Författarcentrums rekomendationer.
I Västra Götalands Län kan bokare söka arrangörsstöd som täcker en del av kostnaderna. Väldigt bra tycker jag!