torsdag

Pimpelfiske och fiskar i största allmänhet!

Förskola, särskola

Malte som är huvudperson i Pimpelfiske är med mormor och morfar på en vinterfrusen sjö och fiskar röding genom ett hål i isen. Med utgångspunkt från boken och en välfylld låda fisk-fynd ur min samling pratar vi om fisk. Om att äta fisk och om att fiska. Kanske har barnen egna erfarenheter? Eller så kan de gissa och hitta på...
Alla sätt är rätt i den här workshopen eftersom det ytterst handlar just om berättelser. Hur de uppstår och vart de tar vägen... Ja och så läser vi boken och pratar kring den. Kanske finns det teckningar att visa upp. Och innan jag går får gruppen en uppsättning målarboksblad med fiskar på att jobba vidare med!
Besöket vänder sig i första hand till förskolan men kan nog passa även för de yngre eleverna på särskolan. Fråga mig så planerar vi något!

Du som vill boka ett besök gör det via Författarförmedlingen. Men självklart är du även välkommen att ställa frågor direkt till MIG.
Jag arvoderar enligt Författarcentrums rekomendationer.
I Västra Götalands Län kan bokare söka arrangörsstöd som täcker en del av kostnaderna. Väldigt bra tycker jag!