måndag

Bild och berättelser i luckor och lager

Förskolan - åk 3 samt bibliotek.
Vad är det vi inte ser? Vad är det som döljer under ytan till exempel eller innanför dörren, under orden? 
Vi arbetar i lager och kanske blir det berättelser, kanske avslöjas hemligheter. Eller om någon hittar en plats att gömma sina hemligheter på? Det vore bra! För allt måste inte alltid visas för alla...
En del bilder blir hela berättelser, som en bok med luckor istället för sidor. Andra blir mer som porträtt. Av vem då? Mig själv? Men vill jag verkligen visa allt? Bäst att stänga luckan! 
Jag tar med mig visst material plus bilder och exempel som inspiration. Om det finns en bildsal är det en perfekt plats att vara på men hur som helst står skolan för grundmaterial.
I grundskolan åk f-3 behöver vi två lektioner. För förskolan planerar vi utifrån gruppens behov. En sådan här workshop blir naturligtvis väldigt olika beroende på elevernas förutsättningar! Och är det många elever i gruppen kan det vara bäst att dela den, en skolklass är på de flesta skolor för stor. 
Fråga gärna så planerar vi för just er!

Från workshop på Lundby bibliotek, upphovspersonen såklart tillfrågad!


Du som vill boka ett besök gör det via Författarförmedlingen. Självklart är du välkommen att ställa frågor direkt till MIG. Jag arvoderar enligt Författarcentrums rekomendationer. I Västra Götalands Län kan bokare söka arrangörsstöd som täcker en del av kostnaderna. Väldigt bra tycker jag!