onsdag

Skrivarverkstad

Grundskolan 3-5.
En av de roligaste sakerna med att vara författare är att hitta på. Vad som helst! Sant eller falskt! Det är man själv som bestämmer hur man vill ha det.
Men det är inte alltid så lätt.
Som hjälp på traven har jag med mig olika skrivövningar som brukar fungera för att få igång fantasin. Det viktiga är inte producera texter utan mera att överhuvudtaget komma igång. Man kan se det som en slags lek med ord, väldigt kul.
På en lektion hinner vi oftast inte mer än att just komma igång. På ett längre, eller kanske rent av återkommande besök kan vi arbeta med texterna och gemensamt försöka ta de dit eleverna vill.
Det är bra om klassen i stort kan skriva mer eller mindre obehindrat. Att enstaka elever tycker att det är svårt är däremot inget hinder. Då får vi samarbeta och det är egentligen bara bra. Ju fler huvuden man har att tänka med, desto fler idéer kan man få. Dock vill jag gärna veta det i förväg så att jag kan förbereda övningar som fungerar för alla.

Du som vill boka ett besök gör det via Författarförmedlingen. Självklart är du välkommen att ställa frågor direkt till MIG.
Jag arvoderar enligt Författarcentrums rekomendationer.
I Västra Götalands Län kan bokare söka arrangörsstöd som täcker en del av kostnaderna. Väldigt bra tycker jag!